Saturday, July 13, 2013

失落沙洲 (Dez)

徐佳莹,星光大道第三届的冠军。她在比赛时唱了自创曲"失落沙洲", 得了19分的
高分。

那时Charlene在妈妈的肚子里,正是我们观看星光三的时候。我们就说希望Charlene长大
唱歌能像徐佳莹.

最近我听了失落沙洲时,就回想起徐佳莹说"她坚持要在他的专辑里收入这首歌是因
为曾经有一位孩子患绝症的母亲向她说过这首歌表达出了她的心情。"

我也有那种感受。尤其是这段:

"我不是一定要你回来 只是当又一个人看海
回头才发现你不在 留下我迂回的徘徊
我不是一定要你回来 只是当又把回忆翻开
除了你之外的空白 还有谁能来教我爱"

-----------------------
(translated)

Lala, is the winner of Taiwan singing competition , third season of "One Million Star". During the competition, she sang this song 失落沙洲 (loosely translated into 'Lost Oasis') and got 19 marks out of 20.

Charlene was in mummy's tummy when we were watching the third season of the show. Both of us hope that when Charlene grew up, she can sing like Lala.

Recently, when I listened to Lost Oasis, I remembered that Lala decided to record this song into her first album, because a mother who lost her child told Lala that the song reflected her emotions.

I have the same feeling too, especially this verse:

"我不是一定要你回来 只是当又一个人看海
回头才发现你不在 留下我迂回的徘徊
我不是一定要你回来 只是当又把回忆翻开
除了你之外的空白 还有谁能来教我爱"

I don't need you to be back; but when I look at the sea alone,
And realise you are no longer here; leaving me with my reminiscence,
I don't need you to be back; but when I recall our memories,
Nothing except for the void you left; Can teach me love again.

No comments:

Post a Comment